fbpx

באיזה גיל מומלץ לעשות השתלת שיער? חזרה

השתלת שיער היא פתרון שצובר תאוצה בקרב גברים הסובלים מנשירה. אם זאת, הטיפול אינו מתאים לכולם. יש צורך באבחון מקדים הכולל, סוג שיער, שטח של האזור התורם, ממנו נקצור את הזקיקים ונשתיל אותם באזורים החסרים. וגם הגיל הוא פקטור. לא ניתן לעשות השתלה מתחת לגיל 18. רוב הקליניקות אף מעדיפות שלא לאשר מטופלים מחת לגיל 25. שכן בגילאים הללו לרב סובלים מהתקפה מסיבית על הזקיקים ולהקרחה מוגברת. השתלת שיער אינה מטפלת בהקרחה, אלא רק במילוי האזורים שהחסרים. לכן עלינו להבין שאם השתלנו שיער, יכול להיות שנמשיך להקריח. במצב כזה מומלץ להגיע לסבב נוסף של השתלת שיער להשלים את השיער שאבד. יש לשם לב שיש גבול ליכולת לקצור מהאזור התורם – לכן רופא טוב שיתכנן עבורנו את תהליך ההשתלה הוא קריטי.

לכן הגיל המומלץ ביותר להשתלה הינו 42 ומעלה – שכן רוב האוכלוסייה מעל הגיל הנ״ל הם אחרי תהליך ההקרחה. אם זאת, השתלת שיער הינה הליך אסתטי שמטרתו לגרום לנו להרגיש טוב יותר, לכן כדאי לעשות זאת בכל גיל אך להבין את ההשלכות.

באיזה גיל מומלץ לעשות השתלת שיער?

תהליך השתלת שיער

 

לפני הבחירה בהשתלת שיער, אבחון מקדים מקיף הוא חשוב. אבחנה זו מסייעת להעריך את סוג השיער, דפוס ההתקרחות והזמינות של אזור התורם שממנו ייאספו הזקיקים. לאחר השלמת האבחון, יתחיל המנתח בתהליך קצירת הזקיקים מהתורם אֵזוֹר. אלה מושתלים לאחר מכן באזורים המקריחים או המדללים. רופא מנוסה הוא חשוב בשלב זה כדי להבטיח שהזקיקים שנקטפו מספיקים ותהליך ההשתלה מוצלח.

 

שיקולים לאחר ההשתלה

 

לאחר הניתוח, חשוב לעקוב אחר נהלי הטיפול שנקבעו, כולל תרופות לשיפור צמיחת השיער ומניעת זיהום. תקופת ההחלמה נמשכת בדרך כלל מספר שבועות, במהלכם השיער המושתל יתחיל לצמוח באופן טבעי.

 

ההשלכות של השתלת שיער

 

חשוב לציין שהשתלת שיער לא בהכרח עוצרת את תהליך ההתקרחות. גם לאחר ניתוח השתלת שיער בטורקיה מוצלח, אדם עלול להמשיך לחוות נשירת שיער. הסיבה לכך היא בעיקר כי הניתוח רק ממלא את האזורים המתקרחים ואינו מטפל בגורם השורש להתקרחות. עקב נשירת שיער מתמשכת, ייתכן שיידרשו סבבים נוספים של השתלת שיער. עם זאת, היכולת לאסוף שיער מאזור התורם מוגבלת. לפיכך, תכנון קפדני ומיקום אסטרטגי של שתלים על ידי מנתח מיומן הוא קריטי למיצוי התוצאות האסתטיות לטווח ארוך.

למרות שהשתלת שיער לא תרופה להתקרחות, זה ללא ספק עוזר להשלים את האזורים החסרים ומשפר את המראה של האדם.

מאמרים נוספים

    השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם!




    Skip to content
    072-334-1855